Μια μέρα σαν και αυτές, το 1977, η παγκοσμίου φήμης Ελληνίδα υψίφωνος Μαρία Κάλλας πεθαίνει στο Παρίσι ύστερα από ανακοπή καρδιάς.
Στις 16 Σεπτεμβρίου 2013, 36 χρόνια μετά το θάνατό της, κανείς δεν θα μπορούσε να την έχει ξεχάσει.
H Μαρία Κάλλας γεννήθηκε στις 2 Δεκεμβρίου 1923 στο Μανχάταν από Έλληνες γονείς.
Το πατρικό της επώνυμο ήταν Καλογεροπούλου, το οποίο ο πατέρας της συντόμευσε αρχικά σε "Kalos" και αργότερα στο πιο εύηχο "Callas".
Μεγαλωμένη σε ένα σπίτι όπου οι τσακωμοί των γονιών της ήταν καθημερινό φαινόμενο και με δεδομένη την πίεση της υπερπροστατευτικής της μητέρας, η Κάλλας στράφηκε από μικρή στη μουσική. Βέβαια, η μητέρα της την πίεζε ακόμα και σε αυτό. Η υψίφωνος είχε δηλώσει ότι η μητέρα της την ανάγκαζε να τραγουδάει από τα 5 της κι εκείνη το μισούσε.
Το 1937, η μητέρα της, Ευαγγελία, παίρνει τις δύο κόρες της και επιστρέφει στην Αθήνα. Η Κάλλας θα σπουδάσει μουσική στο Εθνικό Ωδείο και στο Ωδείο Αθηνών, ενώ η γνωριμία της με τον καλλιτεχνικό διευθυντή της Αρένας της Βερόνα θα αλλάξει άρδην τη ζωή της και θα την βάλει στην τροχιά της μετέπειτα λαμπρής καριέρας της.
Στις 3 Αυγούστου 1947, η Κάλλας κάνει το ντεμπούτο της στην Αρένα της Βερόνα με την "Τζοκόντα" του Πονκιέλι, ενώ την ίδια χρονιά ερμηνεύει την Ιζόλδη στο "Τριστάνος και Ιζόλδη" στη Βενετία.
Λίγους μήνες μετά, η Κάλλας θα γνωρίσει τον μουσικόφιλο Ιταλό βιομήχανο Τζοβάνι Μενεγκίνι, τον οποίον και θα παντρευτεί. Η καριέρα της απογειώνεται με την εμφάνισή της στον "Σικελινό Εσπερινό" στη Σκάλα του Μιλάνου το 1951 και αργότερα με την "Τραβιάτα" του Βέρντι.
Το 1956, η ντίβα θα εμφανιστεί για πρώτη φορά στη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης ως «Νόρμα» και το 1957 επιστρέφει στην Αθήνα και εμφανίζεται στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Δυο μήνες νωρίτερα, η Κάλλας είχε γνωρίσει τον άντρα που θα σημάδευε τη ζωή της, τον εφοπλιστή Αριστοτέλη Ωνάση.
Το κεφάλαιο Ωνάσης
Η θυελλώδης σχέση της ντίβας με τον Ωνάση γίνεται πρωτοσέλιδο στις εφημερίδες της εποχής και το Νοέμβρη του 1959, η Κάλλας χωρίζει από τον Μενεγκίνι. Η Κάλλας θα αφήσει προσωρινά στην άκρη την καριέρα της και θα προσπαθήσει να ζήσει τον μεγάλο έρωτα, να "ολοκληρωθεί σαν γυναίκα" όπως θα πει η ίδια στον Φράνκο Τζεφιρέλι το 1963, όταν ο διάσημος σκηνοθέτης την ρώτησε γιατί σταμάτησε να "δουλεύει" τη φωνή της.
Σύμφωνα με κάποιους βιογράφους της Κάλλας, ο Ωνάσης και εκείνη απέκτησαν και ένα αγόρι το οποίο πέθανε λίγο μετά τη γέννησή του. Στο βιβλίο του με θέμα τη σύζυγό του, ο πρώην άντρας της Κάλλας, Τζοβάνι Μενεγκίνι, υποστήριξε ότι αυτό δεν θα μπορούσε να είναι δυνατόν, αφού η Κάλλας δεν μπορούσε να κάνει παιδιά.
Η Κάλλας και ο Ωνάσης χωρίζουν το 1968, όταν ο εφοπλιστής θα την αφήνει για τα μάτια της Ζάκλιν Κένεντι. Σύμφωνα με έγκυρες πηγές της εποχής, ο Ωνάσης ταξίδευε συχνά στο Παρίσι, όντας σύντροφος της Τζάκι, για να βλέπει την Κάλλας και να συνεχίζουν για λίγες μέρες τη σχέση που σημάδεψε τη ζωή και των δύο.
Το τέλος μιας ντίβας
Η Κάλλας, που είχε πέσει σε κατάθλιψη μετά τον χωρισμό με τον Ωνάση, πεθαίνει μόνη της στο Παρίσι σε ηλικία μόλις 53 ετών από καρδιακή ανακοπή. Οι στάχτες της σκορπίστηκαν στα νερά του Αιγαίου, μετά από δική της επιθυμία.
Στις 16 Σεπτεμβρίου 2013, 36 χρόνια μετά το θάνατό της, κανείς δεν θα μπορούσε να την έχει ξεχάσει.
H Μαρία Κάλλας γεννήθηκε στις 2 Δεκεμβρίου 1923 στο Μανχάταν από Έλληνες γονείς.
Το πατρικό της επώνυμο ήταν Καλογεροπούλου, το οποίο ο πατέρας της συντόμευσε αρχικά σε "Kalos" και αργότερα στο πιο εύηχο "Callas".
Μεγαλωμένη σε ένα σπίτι όπου οι τσακωμοί των γονιών της ήταν καθημερινό φαινόμενο και με δεδομένη την πίεση της υπερπροστατευτικής της μητέρας, η Κάλλας στράφηκε από μικρή στη μουσική. Βέβαια, η μητέρα της την πίεζε ακόμα και σε αυτό. Η υψίφωνος είχε δηλώσει ότι η μητέρα της την ανάγκαζε να τραγουδάει από τα 5 της κι εκείνη το μισούσε.
Το 1937, η μητέρα της, Ευαγγελία, παίρνει τις δύο κόρες της και επιστρέφει στην Αθήνα. Η Κάλλας θα σπουδάσει μουσική στο Εθνικό Ωδείο και στο Ωδείο Αθηνών, ενώ η γνωριμία της με τον καλλιτεχνικό διευθυντή της Αρένας της Βερόνα θα αλλάξει άρδην τη ζωή της και θα την βάλει στην τροχιά της μετέπειτα λαμπρής καριέρας της.
Στις 3 Αυγούστου 1947, η Κάλλας κάνει το ντεμπούτο της στην Αρένα της Βερόνα με την "Τζοκόντα" του Πονκιέλι, ενώ την ίδια χρονιά ερμηνεύει την Ιζόλδη στο "Τριστάνος και Ιζόλδη" στη Βενετία.
Λίγους μήνες μετά, η Κάλλας θα γνωρίσει τον μουσικόφιλο Ιταλό βιομήχανο Τζοβάνι Μενεγκίνι, τον οποίον και θα παντρευτεί. Η καριέρα της απογειώνεται με την εμφάνισή της στον "Σικελινό Εσπερινό" στη Σκάλα του Μιλάνου το 1951 και αργότερα με την "Τραβιάτα" του Βέρντι.
Το 1956, η ντίβα θα εμφανιστεί για πρώτη φορά στη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης ως «Νόρμα» και το 1957 επιστρέφει στην Αθήνα και εμφανίζεται στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Δυο μήνες νωρίτερα, η Κάλλας είχε γνωρίσει τον άντρα που θα σημάδευε τη ζωή της, τον εφοπλιστή Αριστοτέλη Ωνάση.
Το κεφάλαιο Ωνάσης
Η θυελλώδης σχέση της ντίβας με τον Ωνάση γίνεται πρωτοσέλιδο στις εφημερίδες της εποχής και το Νοέμβρη του 1959, η Κάλλας χωρίζει από τον Μενεγκίνι. Η Κάλλας θα αφήσει προσωρινά στην άκρη την καριέρα της και θα προσπαθήσει να ζήσει τον μεγάλο έρωτα, να "ολοκληρωθεί σαν γυναίκα" όπως θα πει η ίδια στον Φράνκο Τζεφιρέλι το 1963, όταν ο διάσημος σκηνοθέτης την ρώτησε γιατί σταμάτησε να "δουλεύει" τη φωνή της.
Σύμφωνα με κάποιους βιογράφους της Κάλλας, ο Ωνάσης και εκείνη απέκτησαν και ένα αγόρι το οποίο πέθανε λίγο μετά τη γέννησή του. Στο βιβλίο του με θέμα τη σύζυγό του, ο πρώην άντρας της Κάλλας, Τζοβάνι Μενεγκίνι, υποστήριξε ότι αυτό δεν θα μπορούσε να είναι δυνατόν, αφού η Κάλλας δεν μπορούσε να κάνει παιδιά.
Η Κάλλας και ο Ωνάσης χωρίζουν το 1968, όταν ο εφοπλιστής θα την αφήνει για τα μάτια της Ζάκλιν Κένεντι. Σύμφωνα με έγκυρες πηγές της εποχής, ο Ωνάσης ταξίδευε συχνά στο Παρίσι, όντας σύντροφος της Τζάκι, για να βλέπει την Κάλλας και να συνεχίζουν για λίγες μέρες τη σχέση που σημάδεψε τη ζωή και των δύο.
Το τέλος μιας ντίβας
Η Κάλλας, που είχε πέσει σε κατάθλιψη μετά τον χωρισμό με τον Ωνάση, πεθαίνει μόνη της στο Παρίσι σε ηλικία μόλις 53 ετών από καρδιακή ανακοπή. Οι στάχτες της σκορπίστηκαν στα νερά του Αιγαίου, μετά από δική της επιθυμία.
goodstory.gr
Σχόλια
Στο logiosermis.net δημοσιεύεται κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφέρει ελεύθερα τις απόψεις του, οι οποίες εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Περισσότερα στις οδηγίες χρήσης.